Ideologia:

Surt a fer esport i disfruta.
Grup d’amants de la combinació entre esport i natura, com són BTT/Ciclisme/Trail-running/Escalada
Pretén ser un blog per donar a conèixer experiències esportives per a què sigui útil per altres esportistes.

viernes, 21 de febrero de 2014

La Noguera no deixa mai de sorprendre

Sant Llorenç de Montgai - 15/02/13

Nova trobada en format ciclocostellada de preparació de la Noguera Bike Race (http://www.noguerabikerace.com/p/recorregut.html) pels àrids terrenys i les zones d'alzinars del sud de la Noguera en un dia espectacular molt poc habitual del mes de febrer.
Els objectius aquest cop eren clars, pressa de contacte amb les bikes després de quasi 2 mesos en què molts integrants de l'equip l'havien deixat de banda, conèixer de primera mà la duresa del terreny (encara que només la primera part) i com no, acabar amb un gran dinar i sobretaula de germanor.

La sortida va ser de la urbanització de la Solana situada en un lloc idíl·lic. Només sortir ja començava la pujada, més de 300m de desnivell en 3km. Primera part de la pujada per la pista que porta a l'ermita de Sant Llorenç de Montgai, i la segona part pel sender que porta al Refugi Garriga, realment exigent.

Un cop a d'alt, pistejar per arribar a la pujada dels impossibles, encara que aquest cop de baixada per anar direcció la trialera de la cadireta. Aquest cop la cadireta va ser diferent, vam baixar pel sender vell, desconegut per molts.

Després de la frenètica baixada vam creuar els camps del Català per enfilar tot un seguit de pistes que ens van portar a Ós de Balaguer. Primera parada per repostar.

Al sortir vam remuntar direcció la sempre agraïda trialera de Nirvana, ràpida i neta. Un seguit de senders molt exigents i recomanables ens van portar al Monestir de les Avellanes. Segona parada.

La manca de temps va fer que al sortir de Vilanova de la Sal decidíssim baixar pels corriols ràpids que hi ha sortint del poble direcció de nou al refugi Garriga, per acabar baixant el sender pel qual havíem realitzat la primera ascenció.
D'aquesta manera vam poder tancar un cercle rutero perfecte!

Distància: 41 km
Desnivell: +1070m
Temps: 3h30m pedalant, total ruta 5h
Fonts: Ós de Balaguer, Monestir Avellanes i Vilanova de la Sal
Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6151415

Com és tradició tot esforç té la seva recompensa gastronòmica, aquest cop paelleta del restaurant El mirador dels Llacs!Espectacular!